Terapeuci
Poradnia psychologiczna zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną dziecka
- opiniowaniem rozwoju psychicznego
- udzielamy porad w zakresie problemów z wychowaniem dzieci
- udzielaniem wskazówek do dalszej pracy z dzieckiem
Poradnia logopedyczna zajmuje się leczeniem i rehabilitacją:
- specyficznych zaburzeń rozwoju mowy i języka – dyslalia, seplenienie
- specyficznych zaburzeń rozwoju umiejętności szkolnych, w tym dysleksja
- specyficznych zaburzeń rozwoju funkcji motorycznych
- mieszanych specyficznych zaburzeń rozwojowych
- jąkania
- ubytków słuchu
- następstw chorób naczyń mózgowych
- nieprawidłowości zębowo – twarzowych
- opóźnionego rozwoju mowy po leczeniu rozczepu wargi i podniebienia
- opóźnionego rozwoju mowy
- dziecięcego porażenia mózgowego
- zespołu Dwona
Poradnia Pedagoga specjalnego zajmuje się:
- diagnozowaniem i oceną rozwoju dziecka
- opracowaniem wspólnie z innymi specjalistami (lekarzem, psychologiem, logopedą, rehabilitantem indywidualnego) programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę
- realizowaniem z dzieckiem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju skoordynowanych z działaniami wymienionych specjalistów
- analizowaniem i sprawdzaniem skuteczności pomocy udzielanej dziecku i rodzinie oraz wprowadzaniem zmian w indywidualnym programie terapii dziecka.
Terapia zajęciowa – celowe organizowanie zajęć wytwórczych za pomocą prostych narzędzi i materiałów naturalnych (drewno, skóra, glina) w celu poprawy czynności, zwiększenia zakresu ruchów oraz siły mięśni osób usprawnianych (oprócz usprawniania ruchowego wzmacnia psychikę)
Osoba prowadząca ćwiczenia w ramach terapii zajęciowej – terapeuta zajęciowy, musi mieć specjalne przygotowanie. Powinna posiadać znajomość wielu działów pracy i techniki, które mogą służyć jako czynnik usprawniający. Poza tym wymaga się od niej przygotowania pedagogicznego oraz ogólnych wiadomości z zakresu anatomii, fizjologii i patologii, które upoważniają do prowadzenia terapii zajęciowej – działu leczenia usprawniającego.